Monday 22 September 2014

ranjau DIET

SEGUNUNG LAUTAN kuharungi juaaaa....

Pernahkah anda mengalami KETAGIHAN MAKAN ?. Semakin makan semakin lapar ?. Apakah puncanya ? sampai 24 jam terasa lapar. Saya pernah mengalaminya  !!!.. tak keruan dan tak ketahwan dibuatnya !

Fenomena ini dinamakan BINGE iaitu makan mengikut nafsu !.Apabila kita makan , PANKREAS akan merembaskan INSULIN. Lebih banyak kita makan, lebih banyak insulin dikeluarkan . Oleh sebab itu PARAS GLUKOSA darah meningkat yang menyebabkan tubuh anda terjerumus ke dalam BLOOD SUGAR CRASH.. fuhhh.. ingat MH370 ja yg crash....

Kesa daripada itu anda akan menjadi semakin lapar kerana KITARAN  'ANDA MAKAN KABOHIDRAT ANDA  , ANDA MENGIDAMKANNYA !!! "

  Inilah punca kentang goreng, pizza, pasta dan roti donut serta wajah wajah KABOHIDRAT RINGKAS ini sangat ditagih !!

sebab itulah saya mengambil CINCH SHAKE..utk mengelakkan rasa lapar dan mengelakkan makan HIDANGAN KABOHIDRATdalam jumlah yang banyak. Ini kerana ia ;

*mengandungi FIBER yang TINGGI
*mengandungi  ASID AMINO YANG TERBINA dari OTOT LEUCINE
*MENGEKALKAN JISIM OTOT tanpa LEMAK !! semasa anda berdiet .
*diPERKAYA dgn 24 gram protein utk SETIAP hidangan !!!




DIET RENDAH KABOHIDRAT

 Anda perlu tahu, DIET RENDAH KABOHIDRAT boleh menyebabkan tubuh mengalami DEHIDRASI. ..KABOHIDRAT disimpan didalam tubuh bersama bersama dengan air. Sebab itulah apabila anda berdiet rendah KABOHIDRAT badan anda turun dgn banyaknya kerana berat air bersama kabohidrat juga telah dikurangkan .Nampak indah diatas penimbang !!..tetapi PARAS HIDRASI TUBUH anda berada dlm keadaan kurang cantik..

Utk mengelakkan masaalah di atas.. saya mengambil PERFOMANCE DRINK bagi mengelakkan HIDRASI.

Bagus tau PERFOMANCE DRINK ni..banyak bantu saya dalam menghadapi KRISIS KELAPARAN dan KELETIHAN semasa berdiet. Bukan lapar sangat pun kekadang tu, cuma minda kita  "TERSETTING " kita biasa makan tetiba dihentikan makan !!, tu yang menyebabkan kita STRESS dan jadi lapar !! ha ha...

SEBAB APA?? sebab saya seorang yang "pemakan nasi atau makanan yang berat berat"...alahaiiii..kalau berdiet memang macam berada di medan perang !!!


ni kalau masuk ais kiub.. lagi sedaap ... dulu saya tak berapa nak suka minum ni. Sebab berbau mcm limau...tapi lama lama...suka saja doongg.Ikut kreativiti masing masing nak campur apa..buah ka, perasa MEALSHAKE ka..terpulang ..janji boleh telan..dan sihat..minum minuman yang lazat berperisa pun tak ada NUTRISI , rugi kan..kesian kat badan kita.Sedap di kerongkong tapi badan MERANA !!!

SELAMAT BERJUANG MENGHADAPI JUADAH YANG LAZAT,...ingaatt,, yang lazat itu  kadang kadang JADI RACUN...yang pahit itu selalunya PENAWAR

Ajar perut kita makan makanan yg byk nutrisi...JANGAN PAKSA DIRI utk tidak makan makanan yg anda suka...mulakan sedikit demi sedikit utk mengurangkan makanan berLEMAK dan berMINYAK dalam hidangan anda !!! . Satu hari anda akan merasai KEMANISAN HASIL dari PERJUANGAN MELAWAN NAFSU INI !!!





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...