Sunday 11 August 2013

INDEKS GLISEMIK


  
                           " INDEKS GLISEMIK DLM ESP  " 

Produk ini antara produk hot yang selalu kehabisan stok di seluruh cawangan....
  mengapa..??? krn ia MEMPUNYAI PELBAGAI KHASIAT selain.. protein,, yg di perlukan oleh badan kita.... meh kita tengok....apakah kandungan ESP HOT ini!!!

kandungan ESP:
  kacang soya NON GMO ( non - Genetically Modified Organism)...maksudnya ia tidak ditanam secara genetik tetapi di pelihara secara ORGANIK,,,

  9 ASID AMINO penting (tidak dpt dihasilkan oleh tubuh manusia) diperkaya dengan 5 SUMBER VITAMIN dan 5 SUMBER MINERAL.....

 INDEKS GLISEMIK RENDAH 

    Apa itu  indeks GLISEMIK ???


    Indeks glikemik (IG) adalah cara mengklasifikasi karbohidrat berdasarkan kepantasan tubuh memproses dan mengubahnya menjadi glukosa untuk digunakan sebagai tenaga. Semakin cepat makanan dihadam, semakin tinggi faktor IG-nya. Nilai faktor IG tertinggi adalah 100. Makanan dengan IG tinggi akan dicerna dengan cepat, diserap, dan segera menaikkan kadar gula dalam darah.    
    Bila kita makan banyak makanan ber-IG tinggi, tubuh akan kelebihan beban glukosa. Untuk melawan ini, kelebihan glukosa yang tidak dapat disimpan sebagai glikogen akan dialihkan ke aliran darah untuk disimpan sebagai lemak. Oleh karena itu, bagi mereka yang sedang menjaga pola makannya, makanan ber-IG rendah adalah pilihan utama.
      Makanan dengan IG rendah dipecah dan dicerna lebih lambat sehingga pelepasan glukosa pun menjadi berperingkat, lambat dan stabil. 

     Jadi, apa hubungananya antara indeks glikemik dengan beberapa penyakit? 

Terbukti  jika kita makan banyak makanan yang memiliki indeks glikemik tinggi kita berisiko menderita penyakit diabetes dan penyakit jantung. 

     Lazimilah hidangan makanan dengan indeks glikemik rendah kerana ia melepaskan glukosa secara lebih lambat ke dalam aliran darah sehingga membantu kestabilan kadar gula darah dan mengurangi keinginan makanan karbohidrat (makanan manis).

   Beberapa ahli  kaji makanan percaya makanan dengan melazimi hidangan makanan yang mengandungi indeks glikemik rendah boleh membantu tubuh membakar lemak dengan efisien.

1 comment:

  1. salam..cantiknyaaa...jemput yer ke..

    http://mutiarasyakira98.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...