Saturday 23 August 2014

kibar jalur gemilang !!!

selamat PULANG utk mak shaklee,,, master FARIHAH..

..ADIK SAYA YG GIGIH....dia memulakan bisnes shaklee dgn SET PENYUSUAN..

Awal awal dulu dia bagitau dia jual set menyusu..saya nak gelak juga rasanya.. tapi tak berani...lebih baik saya berfikir seribu kali sebelum tertawa...sbb adik saya ni tahap ketekunannya tinggi....dia dah byk buktikan kemampuan AKADEMIK dlm keluarga...bgmana kalau dia betul betul jadi JUTAWAN SHAKLEE ?? tak ke malu kura kura saya nanti ???

Saya tak pernah halang dia.. dan tk pulak beri pendapat apa apa sbb saya pun tak kenal sykt shaklee masa tu... sbg kakak...saya tau dia seorg yg sabar...lagi pulak bila hamil ...saya tak kejang urat yg teruk sbb dia bg osteomatrix shaklee..sakit kepala pun makin ringan...makin reda.. hilang dari bulan ke bulan,, sedikit demi sedikit...saya makin rasa sihat semasa hamil...

Dlm hati berkata sendiri : alangkah bodohnya aku krn selama ini aku merasa sakit kepala yg ditanggung sekian lama akan kuderitai sampai mati hanya kerana belum bertemu penawarnya, !!! ASTGHFIRULLAH..ampuni aku tuhan !!!
bukan kah setiap penyakit tu ada ubatnya.. cuma takdir ALLAH belum tiba.. dan mungkin aku jua tidak cukup BERDOA !!!

(10 tahun saya menanggung sakit...semakin usia bertambah semakin parah... dah beribu duit dilabur,, berubat kampung.. klinik...mcm mcm..sampai sakit kepala tu mencetuskan masaalah kesihatan yg baru setiap tahun...)

Bila Farihah  resign lecture,,,pun saya tak komen apa apa.. sbb saya pun berjuang tidak kurang hebatnya memenuhi tuntutan sbg penjawat awam...AMANAH yg digalas.. bukan SEDIKIT...

    Berbalik pada cerita set PENYUSUAN tadi..bukan saya saja yg masih hairan,,, saya cerita ngan kawan kawan depa pun senyum smacam(pada perasaan saya)...saya  malu sendiri.. bila adik kandung saya digelakkan, disenyumkan...tercabar tanpa disedari.. saya mulakan langkah berkongsi kebaikan shaklee..saya pasang azam nak buat  shaklee....walaupun saya DAH TERLALU BANYAK HABIS DUIT ber MLM...tapi saya tak putus asa...

dlm hati terdetik... sapa yg nak beli set menyusu...ada la 100 org kot...satu m sia ni...boleh kaya ka??...."bantut" ka anak kita tak pakai set menyusu SHAKLEE ??
emm apa natijahnya bila kita berazam??...jangan terkejut...90% dari STAF SEKOLAH yg saya mengajar beli SHAKLEE dari saya !!! hasil berkongsi kebaikan shaklee. .. saya tak kisah buat FREE GIFT..saya kenduri SHAKLEE DI KANTIN SEKOLAH...kawan kawan pun seronok sbb saya murah hati.. ha ha...
saya naik SUERVISOR dgn stok dari kawan kawan yg hari hari saya jumpa..dan jiran jiran kampung yg hanya bertemu di kedai runcit dan tempat kenduri....!!!... hanya beberapa org yg boleh di bilang dgn jari beli melalui fb.. blog pun tak ada .. tak pandai nak buat..Saya MEMANG BUTA IT
 Owwhh.. shaklee bukan mcm MLM biasa... saya tak pyh ke mana mana mlm siang tinggal keluarga mcm dulu lagi !!!

Saya pun pernah diketawakan beria ia oleh sedara mara kerana ingin dapat 3 ribu sebulan dgn shaklee.....saya terkelip kelip...saya tak lah begitu malu tapi  rasa cam tak tentu arah...bila saya dapat angka yg saya nak..saya tak pun cerita dgn sedara tu...biarlah dia dgn  kura dan lelabinya.....tak ada manfaatnya saya nk buktikn apa apa pd dia

Yang penting saya berbisnes ini utk UMMAH...sbb tu saya tak pernah kecewa dan give up berapa pun rezeki yg tuhan bagi...saya ikut saja guide Cery MamaFaiz...kongsi dan kongsi kebaikan shaklee.. nanti duit dtg sendiri...graf bisnes saya turun naik...pernah dpt 2000... turun 1000.. naik 1500.. turun 700.. turun 600.. naik 750... turun 400.. malah pernah turun sampai 200... hah hah...

Bagi saya .. kejayaan dlm shaklee saya dah capai...saya sihat ..suami saya sihat dr penyakit bahayanya...anak anak saya pun riang...saya ada masa depan dgn shaklee...50 tahun lebih di arena KEMANUSIAAN....pastinya saya boleh yakin dgn SHAKLEE...

Saya sangat kagum dgn master Iffah Anuar...selama saya hidup.. saya belum pernah jumpa.. insan sekental dia...saya pun sakit...tapi rasa mcm sayalah manusia paling derita...rupanya dia lebih derita...mengalir airmata ni..baca kisah dia keseorangan bangun pagi urus anak... pegi hospital inject ubat sampai hilang pandangan ...jinjing brg casteme. berjalan begitu jauhh...dan mcm mcm lg yg diharungi sepeninggalan suami..
semua SHARING dia saya simpan dlm kepala saya...ke mana mana saya pergi kisah itu sentiasa ligat bermain di kepala saya...kisah itu menjadi SATU KEKUATAN...dan byk menjadi TUNJANG bila saya terasa GIVE UP dgn casteme, kawan kawan yang beli .. dgn semua ranjau bisnes ini...bukan senang...TUHAN PASTI UJI KITA bila dia nak kita BENAR BENAR BERJAYA !!!  Tiada KEJAYAAN yg dtg dgn KARPET MERAH wahai teman teman ku...

Begitu jua dgn master CERRY...saya banyak belajar ttg keCEKALAN dan KEYAKINAN dr kisah hidupnya...tak pernah saya mimpi.. akan bertemu group BISNES yg menyuruh saya ISTIQAMAH TAHAJJUD, ZIKIR ,DHUHA...pergantungan kpd AL KHALIQ yg CERRY semai kpd SEMUA GROUP JUTAWAN sangat mengispirasikan saya !!! hatta saya berusrah dan berdakwah di BUMI ANBIYAK pun saya tidak merasakan PERGANTUNGAN SEBEGINI...Betullah spt yg kita belajar !! IMAN MESTI DITAMBAH.. PENGALAMAN MESTI DICARI...saya sangat BERSYUKUR krn bertemu SEMUA apa yg SAYA MUNAJATKAN SELAMA INI...

Semakin hari semakin dekat dgn ILAHI..Semakin hari semakin NAMPAK KEAJAIBAN dan BUKTI BUKTI spt yg cerry katakan...Dia bercakap dan membuat post yg saya tunggu tunggu setiap ketika..
Semua post post dlm group spt ada TALIAN TANPA WAYAR...memenuhi dan menjelajah seluruh citarasa ..kita semua seolah bertemu dlm NADA TAHAJJUD CINTA...ASPIRASI dan kemahuan yg SAMA dan TEPAT !!!....Mungkin kerana keikhlasannya mendidik anak anak buah.. menjadikan hatinya seolah sentiasa berhubung dgn ANAK ANAK DIDIknya  dan berjaya MENYELINAP MASUK kesegenap ruang NADI mereka...TAHAJJUD sememangnya MISTERI dan AJAIB...

Jika anda tahu kisah master FARIHAH pun anda akan menangis...saya simpan semua kisah dia...
Bila saya susah dlm bisnes.. saya jatuh.. saya terhimpit...saya akan putarkan semua kisah dia dlm benak saya ..kisah iffah dan kisah cerry... TIADA JALAN PINTAS MENUJU KEJAYAAN..

Terkadang.. saya rasa menyesal krn byk tidak mengendahkan semua saranan farihah..dia selalu suruh saya blogging dan update blog.. saya tak pernah yakin.. siapa yg nk beli melalui blog saya ??. tapi apa yg farihah kata .. mmg benar.. kak  ! blogging,, kak ! update blog... tak jemu jemu farihah push saya !!.. tak jemu jemu dia bg saya jalan utk bisnes....seribu satu impian dia lakarkan dan buktikan pd saya...akhirnya  memang ada yg beli melalui blog saya yg sebulan jagung tu...semakin ramai yg respon di fb... satu kejayaan bg saya yg tak punya fb pun sebelum ini..
saya bermula dgn ZERO IT...
  Saya beronline dgn berlipat kali ganda setelah shaklee tidak lagi memberi kebenaran menjual trial pak dan semua casteme offline hampir sembuh dr penyakit mereka dgn shaklee !!! hah hah !!..mereka berhenti makan shaklee..bila sembuh..saya gembira,tapi saya hilang casteme yg agak banyak...
tak mengapa.. saya orak langkah baru... setiap kali saya tergelincir farihah akan paut tangan saya...saya sangat terhutang budi kepada darah daging saya sendiri ini !!

Hari ni.. selagi nadi ini berdenyut... tidak mendabik dada rasanya kalau saya katakan saya tidak akan meninggalkan bisnes ini...ranjau dan duri semua tlh pun saya lalui..setakat kena tipu tu belum cukup kuat utk saya merasa serik dgn shaklee !!saya sdg bersedia utk menghadapi ujian yg semakin mencabar ..

Sungguh !! mesti cekal dan tabah utk bina EMPAYAR UMMAH ini !!kadang saya terfikir..
mungkin klu saya berada di tempat mereka bertiga.. saya dah pun KEMBALI KE GARISAN AWAL.. dan berpaling terus...tetapi apa yg master master bertiga itu buktikan sangat saya kagumi....hingga menjadi teladan yg dikira sebahagian dr AMAL YG SOLEH !!
 Ingat semua.. BILA ALLAH SAYANG KITA.. DIA MESTI BG UJIAN YG BESAR !!!! Makin lama kita dibakar... makin kita KENTAL.. akhirnya kita akan keluar sebagai BATU PERMATA .. bukan lagi ARANG BATU !!!

KPD SEMUA SID SHAKLEE... Jgn berputus asa...teruskan PERJUANGAN UTK BERJAYA !!
Samaada anda bershaklee atau tidak ... ANDA MESTI BERJUANG UTK HIDUP INI !!!

Jika anda cekal dan meneruskan PERJUANGAN GETIR ini...anda ada DUA JAWAPAN.. KALAH atau BERJAYA.. Tetapi jika anda memilih utk pulang ke garisan awal,,,,anda hanya ada satu JAWAPAN.. iaitu GAGAL !!!

TERIMAKASIH ANAK ANAK DOWNLINE... TERIMAKSIH CERRY, IFFAH, FARIHAH DAN SEMUA SIDELINE yg sentiasa MENJADI SAHABAT saya ketika SUKA dan DUKA !!!
saya sangat SAYANG anda semua !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...