Tuesday 2 December 2014

asik Termenung memikirkan KEKURANGAN DIRI...


 ASSALAMUALAIKUMM..

Apabila menatap album DARI HATI KE HATI CERY MAMFAIZ...saya rasa nak LAUNGKAN PADA SEMUA ORG, dan bagitau... sebab banyak PENYAKIT  dan MASAALAH KESIHATAN saya dan family yg telah selesai...

dan akhirnya saya senyum sendiri , saya tak pasti mana satu nak tulis,

SBB banyak SANGAT

rupa rupanya SAYA telah menjadi PAKAR secara tanpa sedar dgn kebanyakan SET SET SHAKLEE.. haha

kadang kadang kita WAJIB MENYEBUT POTENSI DIRI, asik MENYEBUT KESALAHAN dan KEKURANGAN DIRI, sampai MATI pun tak habis kerana yg SEMPURNA hanya ALLAH..

jangan sesekali MENCARI KEKURANGAN org lain atau diri sendiri
anda akan jumpa keKURANGan tersebut jika dicari
begitu juga anda akan jumpa 'LEBIH'nya insan di sekeliling anda jika anda mencarinya !!



BAGAIMANA NAK MAJU ?


caranya ialah MENCARI KEHEBATAN diri sendiri, SEMBUNYIKAN kesalahan dan kesilapan , bukan semua orang boleh tahu KEGAGALAN kita.

POSITIF kan hari hari kita
mesti berikhtiar utk MAJU
kalau nak pergi PEKAN, tak ada KERETA, naik bas kan ?
sbb KAKI masih sihat..

Jangan sampai kaki tak ada baru nak MENANGIS...masa tu bukan BAS, tapi nak BERDIRI ke muka pintu pun dah GAGAL...

SEKIAN MOTIVASI PAGI..TERIMAKASIH kerana membaca entri ni..

 

salam sayang buat  ANDA SEMUA >> INSAN yg punya KELEBIHAN !!
                                                               

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...